AİLE HEKİMLİKLERİNDE AŞI REDDİ KAOSU!
AHESEN BAŞKANI DR. AHMET KANDEMİR: SİSTEM HATASININ FATURASI AİLE HEKİMLİĞİ ÇALIŞANLARINA VE HASTALARA ÇIKARILDI!
Sağlık Bakanlığı, Aile Sağlığı Merkezlerine gönderdiği yazı ile daha önce aşı reddi sisteme girilen hastalar için yeniden dilekçe doldurulması talebinde bulundu. Ay sonuna iki gün kala istenen bu çalışma, binlerce aşı işlemi, binlerce sayfa kağıt ve binlerce kişiye ulaşmayı imkansız kılıyor.
Aile Hekimliği Çalışanları Sendikası (AHESEN) Başkanı Dr. Ahmet Kandemir, son günlerde yaşanan yazılım hatalarının aile hekimliği çalışanlarını ve hastaları ciddi şekilde mağdur ettiğini açıkladı. Dr. Kandemir, “Aile hekimliğinde ilaç yazımından izlemlere, aşılara ve taramalara kadar her işlemimizi artık elektronik ortamda yapıyoruz. Bu durum hem aile hekimleri hem de hastalar için büyük bir kolaylık sağlaması gerekirken, Bakanlığın kullandığı yazılım sistemlerinden kaynaklanan hatalar nedeniyle mağduriyet yaşıyoruz” dedi.
Yeni Bir Sorun Daha Eklendi
Bakanlığın yazılım sisteminden kaynaklanan bir hata daha ortaya çıktı. Dr. Kandemir, “Aşı reddi yapılmış, imzası alınmış ve bilgileri müdürlüğe sunulmuş hastalardan yeniden evrak düzenlememiz ve onları tekrar kurumlara çağırmamız beklendiği bildirildi. Sistemde hata varsa bile arşivlerden bunu onaylayabilecekken, kendi hatalarının faturasını masa başından hastalara ve aile hekimliği çalışanlarına kesmek kabul edilebilir bir durum değildir. Hastalar gelmezse veya ay bitmesine iki gün kalmışken hastalar çağrılamazsa, aile hekimliği çalışanlarının hak edişlerinde kesinti yapılabilecek” şeklinde konuştu.
Teknoloji Çağında Yazılım Sorunları
Bu tür sorunların ilk defa yaşanmadığını vurgulayan Dr. Kandemir, “Hastalarımıza reçete yazdığımız sistemden kaynaklanan aksamalar yüzünden bazen hastalarla 1-2 saati aşan süreler beklemek zorunda kalıyoruz. Rapor düzenlediğimiz başka bir sistemden kaynaklanan sms beklerken yine kapıda hastalarımız yığılıyor. Bu yüzyılda, teknoloji çağında işimizi kolaylaştırması gereken yazılım sistemleri aksaklıklar nedeniyle sıkıntı yaratıyor” dedi.
Dr. Kandemir, mevcut yazılım sistemlerinin acilen elden geçirilmesi ve aksamaların önüne geçilmesi gerektiğini belirterek, “Hastalar da zaten yoğun şartlarda görev yapan aile hekimliği çalışanları da masa başındaki sistem hataları nedeniyle mağdur edilmemeli. Acile çağa yakışan ve aksamayan yazılım sistemleri kurulmalı” çağrısında bulundu. Aile hekimliği çalışanları ve hastalar, Bakanlık’tan bu soruna kalıcı bir çözüm bulmasını bekliyor.